mandag 29. mai 2017

Brita

Jeg har helt glemt å fortelle dere om en av mine seneste oppskrifter! Andre ting kom i veien, og så plutselig var det glemt. I går, da jeg brukte jakken, husket jeg at jeg skulle vise den frem ;)
Dette er altså jakken BRITA. Brita var en av Carl og Karin Larssons døtre. Hun er, som alle av barna deres, avbildet på mange malerier. Det er fra disse maleriene jeg har hentet inspirasjon til fargene.
Köket (1989)
Esbjörn gör läxor (1912)
Jakken er strikket med Karmin Supersoft. Den er så lett og deilig og passer perfekt nå.
Jakken strikkes rundt, ­nedenfra og opp og klippes opp midt foran til slutt. Den er innsvinget i ­midjen og ­ermetoppen er fint formet. Ermene strikkes sammen med bolen og blir liksom et isydd erme.
Jeg ser for meg at denne kan bli fin i mange andre fargesammensetninger også.
Du kan se flere detaljer på ravelry her.

1 kommentar: