søndag 6. desember 2015

Jeg har vært i Ullhimmelen

Å være medlem i Vottelauget har mange fordeler :-) I uken som gikk var vi for eksempel invitert av Hillesvåg ullvarefabrikk for å komme til dem for å presentere boken vår i forbindelse med at de arrangerte "Juleverksted med Vottelauget".

Denne gangen var det Ann, pinneguri, og jeg som representerte Vottelauget. Det var hyggelig for oss, og jeg håper det var hyggelig for Hillesvåg ullvarefabrikk og alle hyggelige mennesker som møtte opp.
Det var stas for oss å komme dit. De hadde pyntet så fint i sanserommet. De serverte gløgg, kaffe, te og mange gode og, ikke minst, fine kaker. Se bare på disse fine pepperkakene. Ikke bare er de flott dekorert, de er skåret ut for hånd!

Ann har skrevet litt om det samme her og viser flere bilder. 
Hillesvåg produserer skikkelig fint garn. Deres Hifa Ask (to-tråds ullgarn) er nok mitt favorittgarn. Ja, det sier jeg rett ut, uten å være sponset på noen som helst måte: favorittgarn! Se på nettet ovenfor som fylt med deilig garn. Dette er garn til i hvertfall to kofter. Jeg gleder meg til å sette pinnene i det. Jeg må bare finne ut hvordan koftene skal se ut først. Det er også en fin del av selve strikkeprosessen. 

De har også flere varianter av pelsullgarn. Frem til i går hadde jeg bare prøvd deres Norsk pelsullgarn og det anbefales også på det varmeste. Jeg er straks ferdig med en jakke i grått pelsullgarn, som du vil kunne se her på bloggen etter hvert. 
Men nå (i går) har jeg strikket med garnet Blåne også. Det er et tykkere pelsullgarn. Jeg har strikket en lue og skal strikke enda en, en rød, senere i dag. Det er et tykt garn, men lett og fint på samme gang. Den grå er til maken, han skal få slippe pelsdusk på den, haha ... men jeg skal ha en finfin fuskpelsdusk på min røde.

Nå sitter jeg her i go'stolen, som egentlig ikke er så veldig god å sitte i, og tenker på at det var som å være i Ullhimmelen da vi var på ullvarefabrikken. Det er fint med en himmel man kan komme og gå i - altså komme tilbake til, håper jeg ...

Ha en fin andre advent.

5 kommentarer:

  1. Hei hei! Fint koftegarn du har kjøpt deg! Jeg kjenner igjen fargene ;-)
    Jeg er også veldig glad i Ask, farger nesten bare på det. Veldig bra kvalitet!

    Pelsulla er jeg også en stor fan av, jeg har også strikket meg en lue i Blåne (blå), og bruker den hele tiden. Den er så lett og god å ha på! (har blogget om den her: http://asalmanakk.blogspot.no/2015/11/ny-lue-og-nytt-garn.html)

    Og nå gleder jeg meg veldig til det tynne pelsullgarnet blir lansert også :-)
    Ha en fin strikkekveld i god-/vondstolen! Her er det julevask/-rydding på gang...

    SvarSlett
  2. Der skulle vi ha vøri alle sammen! Særlig siden det er så kjekt å reise sammen! Og til sånne ullhimler, oioi!

    SvarSlett
  3. Hillesvåg er kult!
    Jeg har ikke prøvd pelsulla, jeg har riktignok liggende et pulsvarmerkit som jeg fikk for en del år siden. Men siden jeg ikke er så god på pulsvarmere så har jeg ikke åpnet den. Men hvorfor har jeg aldri tenkt på å strikke lue av garnet i stedet? *klask-i-panna*
    Lue var en god ide, det skal jeg prøve!

    SvarSlett
  4. For en drøm! Jeg tror jeg hadde vært i himmelen under et besøk på Hillesvåg :) Jeg får vel fortsette drømmen, plutselig blir den sann ;)

    SvarSlett
  5. Holder på å strikke Nordstjerna votter. Hadde veldig lyst å strikke i Huldra, men da så jeg oppskriften på lue med ekte pelsdusk på FB-siden til Hillesvåg :( Jeg er veldig imot bruk av ekte pels, så kunne ikke kjøpe garnet med god samvittighet. Veldig veldig synd...

    SvarSlett