mandag 11. mars 2013

Nyheklet

Etter en langsom uke sterkt preget av influensa begynner jeg å komme meg til hektene. Det merkes tydelig fordi da begynner det å surre nye idéer i hodet. Deilig!

Jeg så noen bilder av en heklet brikke som det sto "BRÖD"på (til å ha f.eks. i brødkurven) for ganske lenge siden. Jeg tok vare på noen av bildene. Nå har jeg heklet en.
I gamle dager hendte det at man heklet inn en tynn stripe eller to i en avvikende farge. Det gjør det litt ekstra koselig synes jeg. Men det må ikke bli for mye farge heller - bare litt.
Jeg har lyst å lage en rund bikke også. Den skal få teksten "BOLLER". Kanskje den skal få tynne røde striper ;)

Ha en flott uke.

10 kommentarer:

  1. Hei! En slik heklebrikke har jeg også, og liker den kjempegodt:) Rund til boller var lurt:)

    SvarSlett
  2. Hei! Jeg synes hekling er nydelig!! Denne var flott har du oppskrift? Strikkingen din er fantastisk og kan bare nyte synet.

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei! Jeg har bare sett på et bilde for å hekle midtstykket. Jeg har laget et diagram på det som jeg kan legge ut her i ettermiddag. Inspirasjon til borden rundt er hentet i en japansk bok med flere forskjellige en motiver og border. Her kan man velge en hvilken som helst bord man liker.

      Slett
  3. Den var utrolig fin. Kjekt å pynte med på frokostbordet. Fikk lyst til å lage en sånn, jeg også. Har masse heklegarn liggende :)
    Hilsen fra Anette

    SvarSlett
  4. Hei!
    Så fin den var! Ja, det er fint med en tynn stripe av en farge inni eller/og lang kanten! Jeg har en gammel løper, som har en rød kant rundt, og det er kjempefint! Tror den er fra ca 1930-40 en gang!

    Godt du er blitt bedre! Ønsker deg en fin uke!

    Klem Cathrine :-)

    SvarSlett
  5. Fin, ligner på den eg fant oppskrift på i et gammel familien.

    Eg har hekla "Kake" menhar mere lyst på "brød2 så skal lage det også, seinere ein gang.

    Hadet bra, Klem,

    SvarSlett
    Svar
    1. Det er nettop den oppskriften jeg ikke hadde ;) Så jeg måtte improvisere og lage min egen variant.

      Slett
  6. Nydelig hekla brikke, så fint at du legger ut diagram! :-) Og så mye fint og inspirerende å se på bloggen din! Legger meg til som følger. Ønsker deg en fin-fin dag! :-)

    SvarSlett
  7. Så koselig med sånne "gammeldagse" brikker!

    SvarSlett
  8. Tusen takk for mønster. Er godt i gang med min andre brikke. Kjempe fin med to farger. :)

    SvarSlett