mandag 21. februar 2011

Hekleteppe

Willow heter denne blokken. Det er en finfin "bestemor-rute" som er morsom å lage. Mønsteret er hentet fra boken 200 Crochet Blocks for blankets, throws, and afghans. Jeg bruker ullgarner av ymse slag som er av tykkelse 100 m/50 g. Teppet er til yngstedattera. 
Jeg skal hekle blokkene sammen på en smart og dekorativ måte som jeg og en venninne fant på internett da hun skulle hekle sammen sitt Willow-teppe. Metoden kalles Flat Braid Joining du kan se på bl.a. denne YouTube videon hvordan det gjøres. Det ser egentlig litt plundrete ut, men når man får "dreisen" teknikken går det ganske radig...og som sagt, det blir veldig dekorativt.

Teppe nr 2 står for tur etter dette og skal bli til storesøster. Da skal jeg "snu" litt på fargene; det som er hvitt i dette teppet skal være brunt. Og den nest ytterste borden som er vekselvis blå og brun i dette teppet skal være blå og hvit.

5 kommentarer:

  1. Veldig fine ruter, teppet kommer til å bli helt knall! Gleder meg til å se!

    SvarSlett
  2. Kjempe fine farger og ruter du har til teppet ditt;)

    SvarSlett
  3. Jeg tok meg tid til å se gjennom bloggen din! Og jammen er jeg imponert! Du lager kjempe mye fint!

    SvarSlett
  4. så fine ruter du har hekla! Dette blir nok eit flott teppe!

    SvarSlett
  5. Hei, så herlig teppe. Vårlige og maritime farger. Fant deg via Ravelry. Var så ivrig etter å se om du hadde blogget noe om din vakre klokkeblomst av Liselotte Weller, siden jeg er midt i arbeidet med den. Men jeg kunne ikke finne noe om den i bloggen din. Hent den gjerne fram og lag en bloggpost om den :-)

    Ellers - ha en fortsatt fin uke. Gleder meg til å følge deg videre.

    SvarSlett